Κυριακή, Μαΐου 04, 2014

Ο Σγουρός καρατόμησε τους αντιπεριφερειάρχες του που αντιστάθηκαν σε τρόικα και συμφέροντα


Του Θοδωρή Παναγιωτίδη
«Για να βρεις ποιος σε εξουσιάζει, απλώς σκέψου ποιος είναι αυτός που δεν επιτρέπεται να κριτικάρεις» έλεγε ο διαφωτιστής Βολταίρος και σε αυτές τις περιφερειακές εκλογές αυτό το γνωμικό έχει βρει αρκετές περιπτώσεις που έχει …«κολλήσει».
Καμία περίπτωση όμως δεν μοιάζει σαν πλέον ενδεικτική μίας απολυταρχικής συμπεριφοράς από την περίπτωση της  «καρατόμησης» πέντε από τους συνολικά οκτώ αντιπεριφερειάρχες από το νέο ψηφοδέλτιο υποψηφίων του περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού.

Και επειδή δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, όλοι τους έχουν ένα μεγάλο κοινό, που είναι η αντίδρασή τους στην πρόθεση Σγουρού να συγκεντρώσει τις εξουσίες των τεσσάρων γεωγραφικών τομέων (βόρειος, νότιος, δυτικός και ανατολικός τομέας) στην Αθήνα επικαλούμενος τις επιταγές του σχεδίου «Καλλικράτης». Στην ουσία όμως δεν είναι τίποτε άλλο παρά συγκεντρωτισμός εξουσιών, αποδυνάμωση της εξυπηρέτησης του κοινού και άρα του δημοσίου συμφέροντος, αποδυνάμωση του περίφημου οράματος της αποκέντρωσης και στην ουσία εξυπηρέτηση των απαιτήσεων της Τρόικας για εξεύρεση νέας «δεξαμενής» απολύσεων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, στον οποίο ανήκουν και οι περιφέρειες.
Ο κ. Σγουρός δηλαδή, όπως προκύπτει από τις αντιδράσεις των ίδιων των αντιπεριφερειαρχών του, στην ουσία «στρώνει» το «χαλί» για νέες «καρατομήσεις» εργαζομένων κατά την επιθυμία των υπουργείων Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης και κατά την σιωπηρή συμφωνία του Ευάγγελου Βενιζέλου στις επιθυμίες του Μαξίμου και των εκπροσώπων των δανειστών. ...
Η τρόικα άλλωστε από την πρώτη στιγμή ζητάει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις και «λουκέτα» σε υπηρεσίες, αδιαφορώντας για το εάν απλά κοιτώντας τους αριθμούς δεν εξυπηρετείται ο πολίτης και άρα το δημόσιο συμφέρον, σε λογικές που ήδη έχουμε βιώσει όλοι να εφαρμόζεται αυτή η στάση, στους τομείς της Υγείας, της Πρόνοιας, της Παιδείας ακόμα και της εσωτερικής ασφάλειας της χώρας.
Η φιλοδοξία λοιπόν Σγουρού, που δεν κατάφερε να περάσει αυτή την θέση με τους νυν αντιπεριφερειάρχες του, όπως οι ίδιοι αφήνουν να εννοηθεί, είναι να «ξεφορτωθεί» τα «βαρίδια» που του είπαν «όχι» και να στραφεί στην αιφνίδια αντικατάστασή τους από 5 πιο … «πρόθυμους» κυρίως από τον χώρο της ΝΔ, καθώς άλλωστε το ΠΑΣΟΚ πλέον λειτουργεί μόνο ως ένα αφομοιωμένο υποκατάστημα της Συγγρού, που εξίσου πρόθυμα χορεύει στους ρυθμούς των μνημονιακών επιταγών.
Αυτό που σύμφωνα με το ρεπορτάζ του koutipandoras.gr ενόχλησε όμως περισσότερο τους 5 αντιπεριφερειάρχες {Κωνσταντίνο Παπαντωνίου (Δυτ. Τομέα), Κωνσταντίνο Μανιάτη (Βορ. Τομέα), Χρυσάνθη Κισκήρα (Ανατ. Τομέα), Μαρία Καρακλιούμη (Νοτ. Τομέα) και Στέφανο Χρήστου (Πειραιά)} είναι ότι μέχρι και πριν δύο μήνες, σε σαφή ερώτησή τους, ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός τους διαβεβαίωσε πως θα κατέβουν όλοι μαζί υποψήφιοι ως έχουν, ενώ ανάμεσα στα υπόλοιπα που του προσάπτουν είναι τη στέρηση του δικαιώματος ψήφου τους και η διατήρηση του δικαιώματος ψήφου μόνο από τους περιφερειακούς του συμβούλους.

douroukiskira-476x330.jpgΣτο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί, ότι αρκετά ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην Περιφέρεια Αττικής, είναι η επίσημη υποστήριξη πλέον της στηριζόμενης υποψηφιότητας για την Περιφέρεια του ΣΥΡΙΖΑ, της Ρένας Δούρου από την νυν αντιπεριφερειάρχη του Τομέα Ανατολικής Αττικής Χρυσάνθης Κισκήρα, η οποία μάλιστα παραβρέθηκε και στην προχθεσινή ομιλία της κυρίας Δούρου στο Μενίδι.

elliniko_6.jpg 
 
Είχαν εκφράσει τις αντιθέσεις τους και για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, για τα λύματα και για το αμαρτωλό επενδυτικό σχέδιο του Ελληνικού
Οι πέντε αντιπεριφερειάρχες όμως είχαν μπει φαίνεται για τα καλά στο «μάτι» του Γιάννη Σγουρού, αφού ο καθένας από το μετερίζι του, είχαν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους τόσο για την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής της Περιφέρειας, όσο και για την στάση του Γιάννη Σγουρού στο ζήτημα μεταφοράς των λυμάτων από την Ανατολική Αττική στην Ψυτάλλεια, την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και βέβαια το ζήτημα της ανάπλασης του Ελληνικού χτυπώντας συμφέροντα ουκ ολίγων επιχειρηματιών και γνωστών «ερωτοτροπούντων» με την κυβέρνηση εργολάβων…
Οι επίσημες θέσεις των «ανταρτών» αντιπεριφερειαρχών
Ενδεικτικό του κλίματος που έχει δημιουργηθεί είναι ένα περιστατικό που έγινε κατά την παρουσίαση του βιβλίου της Μαριλένας Κοππά στον Ιανό, όταν ένας κύριος από το πολυπληθές ακροατήριο πλησίασε κατά την έξοδο, την πρώην αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου του ΠΑΣΟΚ και νυν αντιπεριφεριάρχη Νοτίου Τομέα Αθηνών, Μαρία Καρακλιούμη. «Δεν με θυμάσαι, ε; Είμαι ο … , φίλος του προέδρου», της είπε, «για την ακρίβεια, του άλλου προέδρου. Του Παπανδρέου», διευκρίνισε, τείνοντας το χέρι του σε χειραψία.

karaklioumi.png«Ένας πρόεδρος υπάρχει», ήταν η απάντηση της κ. Καρακλιούμη, «υπάρχει άλλος;». αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον Ευάγγελο Βενιζέλο… Όταν μάλιστα την ρώτησαν γιατί δεν κατεβαίνει εκ νέου ως υποψήφια Αντιπεριφερειάρχης απάντησε: «Οι πρόθυμοι με τους πρόθυμους και οι ιδεολόγοι στις δουλειές μας»…
Επίσης ενδεικτική της διαφωνίας που δημιουργήθηκε για την πρόθεση Σγουρού να συγκεντρωθούν οι εξουσίες όλων των τομέων στην Αθήνα είναι η θέση της Αντιπεριφερειάρχου Νοτίου Τομέα Αθήνας Μαρίας Καρακλιούμη, όπως αυτή εκφράστηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής στις 11/2/2014:
«Σε σχέση με το θέμα που συζητούμε υπάρχουν νομίζω δύο διαστάσεις. Η πρώτη είναι η διάσταση του χρόνου. Γιατί τώρα; Είναι αργά και δεσμεύει μόνο την επόμενη διοίκηση. Μάλιστα αν ψηφιστούν οι αλλαγές σήμερα είναι πιο πιθανό να μην μπορέσουν να εφαρμοστούν στην παρούσα θητεία καθώς η ολοκλήρωση των διαδικασιών αργεί. Αν η παρούσα διοίκηση συνεχίσει θα μπορούσε να τροποποιήσει τον οργανισμό ως πρώτη πράξη στην αρχή της θητείας της.
Η δεύτερη διάσταση που θέλω να θέσω αφορά στο σχολιασμό της πρότασης και στη διατύπωση απόψεων. Ο προτεινόμενος οργανισμός αντανακλά ένα κακό οργανόγραμμα. Εξ αρχής δεν έγινε προσπάθεια να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες, όπως προέβλεπε ο Καλλικράτης, καθώς οι άνθρωποι που είχαν την ισχύ να το κάνουν δεν πίστευαν τον Καλλικράτη. Έτσι προχωρήσαμε με καχεκτικές έως ανύπαρκτες υπηρεσίες, κυρίως στις περιφερειακές ενότητες που προέκυψαν στον τομέα της Νομαρχίας Αθηνών, γεγονός που δεν διασφάλισε και την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών.
Η συμπεριφορά των κεντρικών υπηρεσιών προς τις αποκεντρωμένες ενότητες θύμιζε την «πρωτεύουσα» προς την φτωχή επαρχία. Έρχομαι τώρα στο προτεινόμενο σχέδιο. Είναι σαφές πως έχοντας την ιδιότητα της Αντιπεριφερειάρχου, την κατ εξοχήν ιδιότητα άσκησης διοίκησης στην Περιφέρεια Αττικής, έχω να επισημάνω πως το σχέδιο αυτό δεν έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιήσει τις αρχές του Καλλικράτη αλλά για να εγκαθιδρύσει μια υδροκέφαλη Νομαρχία.
Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη μαζέματος των υπηρεσιών αλλά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο σε κάθε «συγχώνευση» κριτήριο είναι το μέγεθος και όχι η εξειδίκευση ή οι δυνατότητες των υπηρεσιών. Θα μπορούσαν για παράδειγμα οι 8 περιφερειακές ενότητες να λειτουργούν ως βασικοί πυλώνες συγκέντρωσης αιτημάτων πολιτών και στις περιπτώσεις όπου δεν απαιτείται  η συνεχής επαφή  με τον πολίτη (τύπου γκισέ) να εξειδικεύουμε ανά Περιφερειακή Ενότητα.
Στον Βόρειο Τομέα ενδεχομένως θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν οι μεταφορές, στον Δυτικό οι υπηρεσίες δημόσιες υγείας, στο Νότο οι υπηρεσίες των διευθύνσεων Ανάπτυξης και στον «ογκώδη» κεντρικό άλλες πιο επιτελικές υπηρεσίες. Η προώθηση της ηλεκτρονικής υπογραφής και των ψηφιακών υπηρεσιών μπορούν να εξοικονομήσουν δυνάμεις σε προσωπικό και να αξιοποιήσουν καλύτερα το κατακερματισμένο δυναμικό.
Πιστεύω ακράδαντα ότι σε κάθε επιλογή μας θα πρέπει να υπάρχει κριτήριο. Και το κριτήριο να είναι η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Κέντρο των επιλογών μας να είναι ο πολίτης ακόμη και αν αυτό συγκρούεται ή αντιστρατεύεται τα συμφέροντα μικρών συντεχνιών ή εργασιακών ομάδων. Το παρόν σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής το οποίο και καταψήφισα στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής φαντάζει ως πρόταση τμηματάρχη του Σοβιετικού Δημοσίου! Συγκεντρωτικό, φοβικό και αναχρονιστικό καθώς είναι θαρρώ πως δεν μπορεί να λύσει λειτουργικά προβλήματα αλλά να τα εντείνει.
Είναι προφανές ότι περισσότερο όλων θίγονται οι Περιφερειακές Ενότητες που προέκυψαν από την πρώην Νομαρχία Αθηνών.  Νομίζω πως αν υπάρχουν Περιφερειακοί Σύμβουλοι που έχουν αντίληψη σε θέματα διοίκησης δεν θα πρέπει να υπερψηφίσουν».
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του Ελληνικού είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η αξιοποίηση του Ελληνικού είναι χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Ν. Αττικής. Βεβαίως δεν διαφωνούμε και με την οικονομική εκμετάλλευση διότι όλοι γνωρίζουμε τις οικονομικές δυσκολίες των δήμων, αλλά η όποια ανάπλαση πρέπει να γίνει με αισθητική. Εμείς, ως κάτοικοι της Νότιας Αθήνας, ζήσαμε και την αμερικανική βάση σαν ένα μικρό γαλατικό χωριό, όπου όταν όλοι έφυγαν έμειναν τα τεράστια άδεια κτίσματα», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε:
«Η γνώμη μου, λοιπόν, είναι η αξιοποίηση του Ελληνικού με αισθητική, ενταγμένη στην οικονομία της περιοχής και με δημιουργία υποδομών για όλους τους πολίτες. Διότι καλή είναι η αξιοποίηση αλλά χρειάζονται και οι υποδομές. Δεν υπάρχουν στην περιοχή νοσοκομεία και οι «καχεκτικές» λεωφόροι της Βουλιαγμένης και της παραλιακής δεν εξυπηρετούν στη μεταφορά».
Αναφορικά με τη μαρίνα που προβλέπεται να κατασκευαστεί στο Ελληνικό, εξέφρασε την αντίθεσή της στη δημιουργία πολλών μαρινών ανά δήμο, πχ Καλλιθέα, Άλιμος, Άγ. Κοσμάς κ.α., υποστηρίζοντας την κατάρτιση συνολικού πλάνου για την ιστιοπλοΐα, στην Αττική, με μαρίνες κατά μέγεθος σκάφους.
Εξάλλου, αυτός ο στρατηγικός σχεδιασμός εντάσσεται, όπως είπε, στο γενικότερο αίτημα των πολιτών για την απελευθέρωση όλου του παράκτιου μετώπου της Αττικής και δεν είναι κατανοητό γιατί μέρος του υπάγεται στο ΤΑΙΠΕΔ και μέρος του στην Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ».
Για το όλο ζήτημα προχώρησε σε ανακοίνωση και ο Αντιπεριφερειάρχης Τομέα  Δυτικής Αθήνας Κώστας Παπαντωνίου: «Στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές δεν θα είμαι υποψήφιος. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου για τη συνεχή στήριξη που μου προσφέρατε αυτά τα τρία και πλέον χρόνια στο έργο μου.
Ένα έργο που κάναμε μαζί, με συνέπεια και κυρίως με όραμα για τη Δυτική Αθήνα. Με τις όποιες αρμοδιότητες μας δόθηκαν εργαστήκαμε σκληρά για την αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, την κοινωνική μέριμνα, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, την πολιτική προστασία, τον πολιτισμό, τα τεχνικά έργα της περιοχής.
Θα ήθελα, επίσης, να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη κ. Γιάννη Σγουρό και τους Περιφερειακούς Συμβούλους για τη συνεργασία μας, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που είχαμε θέσει για την Περιφέρεια Αττικής και την Περιφερειακή Ενότητα Δυτικού Τομέα Αθηνών. Οι αγώνες δεν τελειώνουν ποτέ, συνεχίζονται.
Η δικαίωση στη διαδρομή ενός ιστορικού κύκλου με διαφωνίες και όχι σιωπή, με συνεννόηση αλλά και αντιπαράθεση είναι εκείνο που θα καθορίσει διαλεκτικά την επόμενη μέρα, είναι εκείνο που ορίζει την ανανέωση. Για το ξεπέρασμα της κρίσης, της παρακμής, της πολιτικής συναλλαγής χρειάζεται νέα σχέση με την έννοια της δημόσιας πολιτικής ηθικής και του αξιακού συστήματος που αυτή αντιπροσωπεύει. Εύχομαι καλή τύχη σε όλους».

Ιδιαίτερα αιχμηρή όμως ήταν και η σχετική ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Στέφανου Χρήστου: «Στις αυτοδιοικητικές εκλογές της 18ης Μαΐου δεν θα είμαι υποψήφιος. Προέχει όμως να εκφράσω τα αισθήματα που με διακατέχουν. Αισθήματα βαθύτατης ευγνωμοσύνης προς όλους, στην ευρύτερη διοικητική περιφέρεια του Πειραιά. Οφείλω να επισημάνω ότι η δική σας εκτίμηση και εμπιστοσύνη, η δική σας ψήφος, με ανέδειξαν τρεις συνεχόμενες τετραετίες Δήμαρχο Κορυδαλλού. Η δική σας ψήφος με ανέδειξε επίσης πρώτο επιλαχόντα Βουλευτή στη Β΄ Πειραιά, εν συνεχεία δε Αντιπεριφερειάρχη για την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά .
Είναι απολύτως ακριβές και οφείλω να το διατυπώσω δημόσια ότι χωρίς την εμπιστοσύνη αλλά και την ενεργό συμμετοχή όλων των συμπολιτών μου, το έργο το οποίο επιτέλεσα ως Δήμαρχος και ως Αντιπεριφερειάρχης δεν θα είχε τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που του αποδίδουν όσοι το κρίνουν. Δηλαδή οι πολίτες και οι φορείς της ευρύτερης κοινωνίας. Εκφράζω προς όλες και όλους, είτε με τίμησαν με την ψήφο τους είτε όχι, ειλικρινείς ευχαριστίες για όσα εκείνοι έπραξαν προς όφελος της περιοχής μας και της κοινωνίας μας. Αποτελεί εκτίμησή μου, ότι και εγώ με τη σειρά μου, με το μετρήσιμο έργο μου, που κατέθεσα πρόσφατα ως απολογισμό τριετίας ενώπιον σας, τίμησα την εμπιστοσύνη σας και ανταπέδωσα την εκτίμησή σας.
Αισθάνομαι επίσης την υποχρέωση να εκφράσω θερμές ευχαριστίες προς φορείς και πρόσωπα τα οποία με την συνεργασία τους, την συμβολή τους, την αρωγή τους κατέστησαν δυνατή μια προσφορά δημιουργίας και παραγωγής έργου ουσίας προς όφελος του ευρύτερου Πειραιά και όλων των κατοίκων του. Αναφέρομαι ιδιαίτερα:  στους Βουλευτές ανεξαρτήτως κόμματος που συνεργαστήκαμε, τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης (Δημάρχους, Επικεφαλής Παρατάξεων, Δημοτικούς Συμβούλους,  Περιφερειακούς Συμβούλους), την Εκκλησία, τους εργαζόμενους που συνεργαστήκαμε άψογα και αποτελεσματικά, όλους τους συλλογικούς φορείς της ευρύτερης ενότητας Πειραιά (επιστημονικούς, επαγγελματικούς, αθλητικούς, πολιτιστικούς, εθελοντές), Πανεπιστήμιο Πειραιά, ΤΕΙ Πειραιά, τον ΟΛΠ, την εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολο της, τα Σώματα Ασφαλείας, τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και τον καθένα από εσάς ξεχωριστά.
Παρέχω την διαβεβαίωση στους συμπολίτες μου ότι η απουσία μου από τα ψηφοδέλτια στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές δεν συνιστά αποχή από την ενεργό δράση για όλα τα θέματα που αφορούν την Περιφέρειά μας αλλά και τον θεσμό της Αυτοδιοίκησης. Έναν θεσμό δημοκρατίας, δημιουργίας και συμμετοχής, ο οποίος σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο που διέρχονται η πατρίδα μας και ο λαός μας, οφείλει να αναβαθμίσει δραστικά και σε όλα τα επίπεδα τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Η Αυτοδιοίκηση μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει με αποφασιστικότητα, δυναμισμό και αποτελεσματικότητα σε δύο βασικές κατευθύνσεις.
Πρώτον, να λειτουργήσει ως στέρεο κοινωνικό δίχτυ προστασίας όλων των πολιτών από τις επώδυνες επιπτώσεις της παρατεταμένης κρίσης. Να το πράξει δε με όρους σεβασμού στην αξιοπρέπεια των πολιτών, οι οποίοι είναι δικαιούχοι κοινωνικής μέριμνας και προστασίας. Δεύτερον, να αξιοποιήσει τις θεσμικά προβλεπόμενες δυνατότητές της ώστε να λειτουργήσει ως μοχλός επανεκκίνησης και ανάπτυξης της περιφερειακής και της εθνικής οικονομίας. Είναι αυτή μια ουσιαστικά αναξιοποίητη θεσμική δυνατότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πριμοδοτεί τις Περιφέρειες.
Είναι υποχρέωση της Αυτοδιοίκησης να αναδείξει και να αξιοποιήσει τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της Περιφέρειας Αττικής στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα. Μπορεί να το επιτύχει εάν δράσει ως συντονιστής και θεσμικός εγγυητής.
Ειδικότερα, η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει τεράστια αποθέματα παροπλισμένου αναξιοποίητου πλούτου και ήταν αυτό μία συνεχής επισήμανσή μου σε όλη την διάρκεια της θητείας μου. Η Περιφέρεια Αττικής μπορεί και οφείλει να αξιοποιήσει κυρίως τον άυλο πλούτο αυτού του ιερού τόπου, πλούτου που εκκινεί από την γέννεση της δημοκρατίας, διέρχεται από την αποτροπή της δεσποτικής ασιατικής επέλασης στην Ευρώπη με την ένδοξη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και ολοκληρώνεται με την συμβολή της στον παγκόσμιο πολιτισμό.  Αυτά είναι ζητήματα τα οποία δεσμεύομαι, ότι θα με απασχολήσουν ενεργά με την κορυφαία θεσμική ιδιότητα που παρέχει το δημοκρατικό πολίτευμα. Την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.
Οφείλω τέλος να επισημάνω ότι η αποχή μου από την μάχη των εκλογών αποτέλεσε επιλογή του Περιφερειάρχη κ. Γιάννη Σγουρού, η οποία ως ουσία, ως διαδικασία και ως χρόνος (μία ημέρα πριν το κλείσιμο των ψηφοδελτίων!!!), παραμένει ανοιχτή σε πολλές ερμηνείες για πολλούς από εσάς. Προτιμώ να επιλέξω την επιεικέστερη. Αυτή που χαρακτηρίζει αυτή την τακτική ως μη δεοντολογική.
Είναι σε όλους γνωστό ότι σε πολλά και σημαντικά θέματα που αφορούν την Περιφέρεια ως θεσμό, την λειτουργία της και την κοινωνίας μας, οι απόψεις μας δεν συνέπιπταν. Αναφέρομαι ενδεικτικά:
-συγκεντρωτικός τρόπος λειτουργίας της διοίκησης
-μεταφορά λυμάτων από Ανατολική Αττική στη Ψυτάλλεια
-ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ
-κοινωνική πολιτική
-αξιοποίηση Δραπετσώνας με μπροστάρη την Αυτοδιοίκηση
-αναβάθμιση θεσμικού βάρους περιφερειακών ενοτήτων
-σύμφωνο συνεργασίας  Αυτοδιοίκησης με Τρόϊκα
-άρση προκλητικών ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων με ριγμένο τον ευρύτερο Πειραιά  κ.λ.π.
Ο κ. Περιφερειάρχης επέμενε, και του το αναγνωρίζω, να μου εκφράζει την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη του παρά τις διαφωνίες μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι τον Ιούνιο του 2013 του υπέβαλλα την παραίτησή μου ενώπιον της Εκτελεστικής Επιτροπής η οποία δεν έγινε δεκτή.
Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί επελέγη  αυτή η «τεχνική» για να ακυρωθεί η συμμετοχή μου στις εκλογές από οποιαδήποτε άλλο μετερίζι της Αυτοδιοίκησης. Αρκούσε, για έναν άνθρωπο της δικής μου πολιτικής πορείας και ήθους μια απλή συζήτηση, την οποία να σημειωθεί την ζητούσα διαρκώς, λίγο χρόνο πριν, για να αλλάξω σχεδιασμό.
Εκφράζω επίσης μια εύλογη απορία. Ο πολιτικός φορέας του οποίου είμαστε μέχρι σήμερα μέλη, τόσο ο κ. Σγουρός όσο και εγώ, και ο οποίος στήριξε καθαρά την εκλογή μας το 2010, ποια θέση έχει ή είχε σε κεντρικό επίπεδο γι αυτή την εξέλιξη;  Δεν προσδοκώ απάντηση. Διατηρώ όμως το ηθικό και πολιτικό δικαίωμα να αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις, να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στον θεσμό και την κοινωνία υπό όρους της απόλυτης πλέον προσωπικής μου επιλογής.
Αυτά τα δύσκολα, αλλά και επικίνδυνα για την πατρίδα και τον λαό μας χρόνια, οφείλουμε όλοι - δικαιολογημένα οργισμένοι -  να αντιδράσουμε δημιουργικά.  Με στοχευμένες δράσεις, με ενότητα, με συγκλίσεις. Η σωτηρία, η ανατροπή των δυσμενών δεδομένων, η αναπτυξιακή πορεία,  δεν θα έρθουν από την καλή προαίρεση ούτε των δανειστών ούτε των συμμάχων. Θα έρθουν μόνο εάν εκδηλωθεί, χωρίς άλλη καθυστέρηση η δική μας, συντονισμένη, μεθοδική, επίμονη, ενωτική δράση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο είναι ανοιχτό σε οποιονδήποτε σχολιασμό, αρκεί να μην είναι απρεπής. Τα αισχρόλογα θα διαγράφονται άμεσα.