
Ενώνει δύο σημεία του χάρτη που φαινομενικά δεν θα είχαν κανέναν λόγο να συνδεθούν αν το λεωφορείο δεν περνούσε μέσα από δρόμους εννέα δήμων εξυπηρετώντας αρκετούς από τους κατοίκους αυτών των περιοχών.Η γραμμή 140 «Πολύγωνο-Γλυφάδα» είναι γνωστή ακόμα και σ’ αυτούς που δεν έχει τύχει να μετακινηθούν μ’ αυτήν καθώς έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για έναν από τους πιο γνωστούς stand-up comedians της εποχής, τον 33χρονο Βύρωνα Θεοδωρόπουλο. Το βίντεο μάλιστα από το «Ενα λεωφορείο, το 140» έχει ήδη γίνει viral στο YouTube με περισσότερα από 108.000 views αλλά και αρκετά σχόλια επιβατών να το συνοδεύουν στο... ταξίδι του.
Το 140 -όπως επισημαίνουν και στελέχη του ΟΑΣΑ- έχει τις περισσότερες στάσεις από κάθε άλλη γραμμή. Συνολικά η γραμμή έχει μήκος περίπου 57 χιλιόμετρα (29 χιλιόμετρα προς Πολύγωνο και 28 προς Γλυφάδα). Στην κατεύθυνση προς τη Γλυφάδα έχει 76 στάσεις, ενώ στην κατεύθυνση προς Πολύγωνο ο αριθμός των στάσεων φτάνει τις... 90 δεδομένου ότι ακολουθεί διαφοροποιημένη διαδρομή. «Από Γουδή πας Ζωγράφου, από Ζωγράφου δεν ξαναγυρνάς ποτέ Γουδή» όπως λέει και ο Βύρωνας στο κείμενό του. Αν και προσθέτει ότι χρωστάει μεγάλο μέρος της φήμης του στη γραμμή 140, ο ίδιος δεν έχει κάνει ποτέ ολόκληρη τη διαδρομή. Στην πραγματικότητα έχει μετακινηθεί μόνο σε απόσταση δύο στάσεων με το 140: «Ως φοιτητής πήγαινα από την Κατεχάκη στο Πολυτεχνείο. Ωστόσο διάβασα τις στάσεις της, κρατούσα σημειώσεις και έτσι προέκυψε το κείμενο. Η αλήθεια είναι πως η ίδια η διαδρομή σε καθοδηγεί αφού δεν κάνει ποτέ αυτό που περιμένεις. Το 140 έχει στ’ αλήθεια δική του προσωπικότητα. Σε διδάσκει υπομονή, θάρρος, πειθαρχία» λέει γελώντας. Και προσθέτει: «Τώρα μάλιστα με την τηλεματική σε ενημερώνει και ανερυθρίαστα ότι θα έρθει σε... 78 λεπτά όπως μου έχουν γράψει στα σχόλια».
Ο ίδιος άλλωστε εξηγεί ότι «το λεωφορείο αυτό περνάει από όλα τα σημεία που θα πας στη ζωή σου, «μαιευτήρια, σχολεία, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, γηροκομείο, νεκροταφείο, κι έχει και τρεις στάσεις που τις λένε «Παλαιό τέρμα»».
Η μεγαλύτερη διαδρομή
Η γραμμή ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα... ανθεκτική, έχοντας γλιτώσει αρκετά κύματα αναδιαρθρώσεων. Οπως φαίνεται μάλιστα θα βρίσκεται σε λειτουργία ακόμα και την... επόμενη μέρα της επικείμενης νέας αναδιάρθρωσης του δικτύου του ΟΑΣΑ, καθώς θεωρείται ότι εξυπηρετεί έναν σημαντικό αριθμό επιβατών ενώνοντας δήμους μεταξύ τους και δίνοντας λύση σε αρκετές περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από μέσα σταθερής τροχιάς.
Ασφαλιστικά μέτρα
Από το αρχικό διάστημα της λειτουργίας της μάλιστα φαίνεται ότι... ξυπνούσε έριδες, όπως θυμάται ένας από τους πρώτους οδηγούς της, ο Αποστόλης Κασιμέρης, καθώς οι τότε ιδιωτικές ΣΕΠ που λειτουργούσαν τα λεωφορεία είχαν χωρίσει τις περιοχές αρμοδιότητάς τους με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη γραμμή ως διαδημοτική να τους οδηγεί συχνά στα δικαστήρια για αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι παρά τις καθυστερήσεις η γραμμή φαίνεται ότι έχει και πιστούς οπαδούς. Το «Εθνος» μετακινήθηκε μ’ αυτήν και εντόπισε δύο επιβάτες οι οποίοι έχουν κάνει το σύνολο της διαδρομής και μάλιστα πάνω από μία φορά: «Εχω πάει μ’ αυτό και στην Ηλιούπολη και στη Γλυφάδα. Με εξυπηρετεί και με την τηλεματική δεν περιμένω πάνω από πέντε λεπτά στη στάση» λέει η Ιωάννα Ευαγγέλου.
Οι πιστοί επιβάτες της γραμμής βρίσκουν κι άλλα πλεονεκτήματα: «Συχνά έχω καρότσι με ψώνια κι αυτό το λεωφορείο με παίρνει γιατί είναι μεγάλο και χωράω. Επίσης διαλέγει τα στενά κι έτσι δεν το κόβουν ποτέ οι διαδηλώσεις» λέει η Ευδοξία Κουτσιαβλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το ιστολόγιο είναι ανοιχτό σε οποιονδήποτε σχολιασμό, αρκεί να μην είναι απρεπής. Τα αισχρόλογα θα διαγράφονται άμεσα.