Πέμπτη, Απριλίου 24, 2014

Ο θυμός



ΕΥΓΕΝΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
  Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα πάθους, προκαλούμενο συνήθως από κάποια ταραχή, προσβολή ή άρνηση. Ως αποτέλεσμα μπορεί να είναι η αντεκδίκηση (που μπορεί να καταλήξει σε κάτι μοιραίο) ή η σιωπή. Γενικά οι συνέπειες που μπορεί να υπάρχουν είναι ψυχικές (όπως οι ενοχές) ή σωματικές (όπως ένα καρδιακό επεισόδιο).


  Όταν ήμουνα μικρή όταν θύμωνα αντιδρούσα λίγο παράξενα. Ίσως επειδή το λεξιλόγιο μου ήταν φτωχό. Ίσως επειδή δεν καταλάβαινα και πολλά .Έτσι όταν θύμωνα με κάποιον τον ειδοποιούσα ότι δεν θα του μιλήσω για λίγες ώρες ή για μερικές ημέρες. Πείσμωνα τόσο πολύ που τηρούσα καθολικά το χρονικό περιθώριο ,που είχα ορίσει, του θυμού μου. Βρέ  καλέ μου , βρέ  χρυσέ μου Τίποτα εγώ . Μούγκα. Αρχικά δεν με πέρνανε στα σοβαρά. Με ειρωνευόταν αλλά τελικά το είχαν καταλάβει ότι δεν θα υποχωρήσω. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι με υπολόγιζαν και πολύ. Ίσως και να μην τους ένοιαζε η ταπεινή μου ύπαρξη. Ίσως και ο λόγος του θυμού μου να μην είχε πολύ σοβαρή βάση. Εγώ ένοιωθα εντάξει με το εαυτό μου επειδή διοχέτευα τον θυμό μου με ελάχιστο ψυχολογικό κόστος.
   Περάσανε τα χρόνια, ενηλικιώθηκα απέκτησα γνώσεις και νου και φυσικά άλλαξα και τον τρόπο έκφρασης του θυμού μου. Ο κύριος λόγος ήταν ότι αφενός ήμουνα αποτελεσματική με την παλιά συνταγή της σιωπής αφετέρου δυσαρεστούσα με τις αντιδράσεις των γύρω μου. Όχι μόνο δεν υπήρχε συμμόρφωση και αποδοχή αλλά την σιωπή μου την ταύτιζαν την σιωπή μου με αποδοχή των λέξεων και των πράξεων τους. Ίσως επειδή δεν με πίστευαν. Ίσως επειδή με υποτιμούσαν. Αναγκαστικά άρχισα να φωνάζω!   Όσα επιχειρήματα περί υψηλού νοητικού επιπέδου  και τήρηση καλών τρόπων και να άκουγα δεν έφταναν. Ο θυμός μου έπαιρνε τέτοιες διαστάσεις που προκαλούσε και σωματικές βλάβες όπως ταχυκαρδία και αϋπνία. Άλλαξα πλώρη και επέλεξα συνειδητά τις φωνές. Κατάλαβα ότι μόνο έτσι ,με την ανοικτή εκδήλωση του θυμού μου θα είμαι αποτελεσματική και ο αποδέκτης θα πάρει το σωστό μήνυμα.
  Η διαχείριση του θυμού μας έχει άλλες διαστάσεις σε προσωπικό επίπεδο και άλλες όταν εκφράζεται ομαδικά. Είτε ποδόσφαιρο είναι είτε γιουχάισμα πολιτικού εκφράζεται μόνο και μόνο με τις φωνές. Εκτονώνεσαι και είσαι εντάξει με τον εαυτό σου. Τα είπες  και ξεθύμανες. Στην πολιτική ζωή του τόπου μόνο η φωνές μετράνε Η σιωπή εκλαμβάνεται πάντα ως αποδοχή και υποταγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ιστολόγιο είναι ανοιχτό σε οποιονδήποτε σχολιασμό, αρκεί να μην είναι απρεπής. Τα αισχρόλογα θα διαγράφονται άμεσα.